carax

Mys-Lunch!

Kategori: Träning och Hälsa

Nu vare ett tag sedan igen som jag skrev..men det innebär ju att ni får desto mer att läsa om nu..

Jag och mit Älskade lilla <3 sitter å äter mys-lunch..våfflor.
Sonen har våfflor med "ploppplopp sylt" på och jag har våfflor med kesella, färska hallon och blåbär toppad med lite kanel. Super gott!
Jag är egentligen inte så stort fan av sån här "mjölmat" som pannkakor och våfflor. Det lägger sig som en klump i magen och det ger inte så bra energi.
Men jag tycker att det har hög mysfaktor på nå vis. Vi har varit ute å stökat i det helt underbart härliga vädret och vi går in och gräddar lite våfflor..det doftar i hela huset, och grabben Älskar dom. DET kallar jag livskvalitet :-))

Förra inlägget jag skrev så hade jag sprungit en löptävling med, i mina ögon sett, bra resultat.
I söndags sprang jag min andra löptävling..Kälagåtte. Jag hade två mål kan man säga.. Jag ville springa på under 40min, OCH jag hade ett vad att vinna.
Vadet gick ut på att jag skulle klara 40min och N skulle klara 38min. Med andra ord så fick jag inte bli slagen med mer än 2min för att vinna vadet.
Jag klarade mitt mål på 40min..jag sprang på 39.03. Jag va jätte nöjd..men då va ju frågan..vad sprang N på?
Jo, han sprang på 37.10.
Med enkel matematik så kan vi räkna ut att han sprang 1min 53sek snabbare än mig..

Ja, JAG VANN VADET MED 7SEK!!!
VIKTIGT!! :-P

Det här kommer han få höra i all evighet framöver! *STOLT* :-D

Så två tävlingar å två "segrar".. Alltså jag har vunnit över mig själv.. :-)

Over an out!
Kramar..C

Dagens go-lunch! :-)

Kommentarer

  • Eleonore säger:

    Härligt jobbat!!

    Fan vad grym du blivit! Skulle behöva någon sporre lite då och då i spåret!

    Träningen har verkligen kommer på efterkälken nu ett tag! Hoppas på att motivationen kommer igen! Och det är snart! Beachen är nära :-) haha

    Kram

    2012-05-22 | 21:36:22
    Bloggadress: http://sahlineleonore.blogg.se/

Kommentera inlägget här: