carax

Halvvasan!

Kategori: Träning och Hälsa

Ååå vilken sliten morsa Som sitter i soffan och får i mig frukost.
Gårdagen tog hårdare än jag trodde den skulle göra.
Fast om man tänker efter så var jag inte så bra förberedd och jag hade inte så bra uppladdning.

En vecka i österrikiska alperna med god mat och ingen träning strax innan, en förkylning som plågat mig.

Å mina å Cinas "utflykter" brukar alltid vara lite speciella..vi är två st tidsoptimister med den attityden att "det ordnar sig alltid". ..å det gör de ju åxå alltid på nåt konstigt sätt.

Men vi kom till Mora, vi hann med bussen till start...knappt.
Båda hade nummerlapp, skidor och stavar med å pjäxor på.. Då va ju allt grönt. :-)
Stressad, Oladdad, Otränad.. Men vi tog oss runt stakande med Noll fäste. 4,5mil på 4tim.
Å ingen migrän fick jag heller..tjohoo :-)
Så vi är nöjda med dagen.
En härlig dusch och en god Thailändsk middag med glass till efterrätt i Mora. Sedan styrde vi kosan mot Hudiksvall. Sedan vidare hemåt..å shit va trött jag va!!

Så med andra ord..vi är Nöjda med vår insats och första etappen på Halvklassikern är avklarad. Nästa är Halvvättern.
Bara ut å börja springa och cykla nu då.

Kramar..C

Home Sweet Home!! ..den känslan varade inte så länge!

Kategori: Allmänt

Transferresan från Zell am See till flygplatsen Innsbruck gick bra, över förväntan faktiskt.
Väl inne på flygplatsen så fick vi en smärte chock. Det var som att gå in i en vägg. MASSOR med folk, kombinerat med en Väldigt liten flygplats = Trångt!!
Men vi fick checka in till slut.
In genom gaten och vi styrde kosan direkt mot mathaket innanför.. Men vilken flopp!!
Ett litet Café med Mega lång kö var vad som fanns. Så vi satsade på Taxfree shoppen istället.
..så vilken tur att vi fick smörgås på flyget.

Väl tillbaka i Sverige så hade vi halva resan kvar.. :-/
Nattkaffe och nattkäk i Tönnebro kl. 00.30
Ca. Kl.4 på söndag morgon var vi hemma.

Pga en förkylning som plågar mig i kroppen så blev det ingen träning igår, söndag.
Istället åkte jag till dom bästa.. J och M och fick skidorna fixade inför Halvvasan imorron, tisdag. ..om jag är laddad??..Nej det är jag Inte!
Har fortfarande rethosta och har inte fixat sig med boende. Dessutom är jag hemma med en sjuk son idag och kan inte åka neröver förrän folk har slutat jobbet och kan ta över omhändertagandet av sjuklingen. Eftersom jag har en tid att passa i Mora ikväll och måste göra ett personbyte senast kl.18 ikväll så har jag lite tajt med tid. Men det ska väl lösa sig på något sätt, hoppas jag.. :-/

Nä..nu blir det till att montera om lite stavar, packa väskan, packa in i bilen, utfodra vovvarna, käka lite och försöka hinna sova och kurera mig en liten stund.

Sista kvällen!!

Kategori: Allmänt

Sista middagen uppäten, notan betald. Sista kvällen på Hotellet har spenderats med ett trevligt svenskt par och biljard. Väskorna är packade..får se om vi lyckats hålla oss på "rätt sida strecket" på väskvågen hem också. Det har ju tillkommit lite saker.. En riktigt snygg hjälm som jag hittade på Intersport uppe i backen idag. Tre små presenter till mitt älskade lilla ❤ och ett par "presenter" till mig själv.

Veckan har varit bra. Vi har ätit gott och bott bra.
I eftermiddag besökte vi hotellets "wellnes"-avdelning. Där fanns tre olika sorters duschar, en ångbastu, en vanlig bastu, en bubbelpool och en relaxavdelning.

Vi har blivit väl omhändertagna av hotellets personal och av våra guider från Lion alpin.
Tack guiderna Simon, Carina, Steffen, Casper och Camilla för denna veckan!

Vi har haft roligt och haft bra och solig skidåkning. Imorron blir det hemfärd. Transferbussen går mot flygplatsen i Innsbruck kl. 13.30
Flyget lyfter runt kl.19 (ja minns inte så noga), vi landar kl. 21.30 sedan blir det ca. 5 timmars bilresa direkt hemåt.

Jag har ju åkt på en förkylning så nu är det fullt fokus på kurering som gäller så jag är frisk på tisdag när Halvvasan går av stapeln.
Jag känner att det kommer bli en lite stressig tid framöver. Jag har en del saker som hänger över mig framöver. HalvVasan då förstås, sedan har jag ett par tentor att plugga till och lite annan skola att ta tag i. Det finns fortfarande lite kvar att ordna sedan skilsmässan också. Huset ska bli mitt, bara mitt!! 😌 Det går inte fort..å konstigt nog så händer Ingenting om inte JAG fixar de.. 😏
Meen..just nu släpper vi det jobbiga och negativa slitsamma för en stund.. När jag kommer hem så får jag ju pussa på och gosa med mina fyrbenta lurvar..vovvarna Affe och Zimba och kissen Tai. 😊 OCH det bästa av allt (förlåt djuren, men så är det bara..) så kommer mitt älskade lilla ❤ till mig på söndag. 😍
Jag saknar honom så sjukt mycket!!!

Gonatt!

Kramar..C

En bild på guiden Simon och på från biljardspelet från kvällen.

9km Stakträning!

Kategori: Allmänt

Pga ett icke fungerande internet på Hotellet, sedan igår, så blir detta inlägg ett dygn försenat.. Så tänk er att detta inlägg kom in på bloggen igår kväll (torsdag).

Idag så har vi återigen mått gott. Vi började dagen med att hyra oss ett par längdskidor vardera och körde 9km stakning.
Sedan har vi åkt gondol.
Upp, upp, upp, neeeeer, och upp igen.. :-)
Förklaring;
Areitbahn upp, byte till Areitbahn 2 som "mellanlandar" en bit upp och fortsätter sedan upp på toppen i form av Areitbahn 3.
Sedan ner mot Areitbahn 2 igen där guiderna skulle hålla et pit stop i form av Glühwein/Varm choklad och Kaka. Meen vid Areitbahn 2 gick det inte att stiga av gondolen..dörrarna öppnas inte där..så det var bara att åka hela vägen neeeer till botten av Areitbahn 2, för att sedan åka upp igen.. Så åka Gondol, det kan vi vid det här laget :-)

Ja, som sagt..Pit stop..
Vid areitbahn 2 stod dom två Danska guiderna Steffen och Casper där dom spela musik och bjöd på super god Chokladkaka och varmt drickbart.
Inte alls dumt!! :-)

Sedan blev det lite sen pasta-lunch tillsammans med ett annat svenskt par på Dorfschenke Happy Alm. Där blev vi även kvar ett tag på eftermiddagens After ski.

Middagen idag bestod av;
Förrätt, Soppa
Varmrätt, Perfekt tillagad Lax med pasta och jätte god sås.
Efterrätt, Citronsorbet med fruktcocktail och grädde.

Kl.20 kom vi på att vi skulle ta och kolla in Baren som finns i hotellets källare, Picadilly Bar.
En riktigt fin bar där vi satt och surra med annat svenskt par.

En härlig dag som avslutades med en härlig kväll!

Jag vill bara tillägga att Hela Hotellet är nyrenoverat år 2009 så det är Väldigt fint och har bra service.

Nu ska jag sova!
God Natt och Sov så Gott!!

Kramar...Carro

En bild på Piccadillys bar och bild från solig dag på Glaciären igår :-)

Googlebränna!!

Kategori: Allmänt

Idag har vi jobbat på vår googlebränna. Tidiga upp på glaciären på Kitzsteinhorn i Kaprun. Tog några helt galet härliga åk i i stort sett orörda pister.
Sedan mötte vi upp guiderna där vi fick lite pistvisning. Sedan blev det lunch på en uteservering i gassande sol :-) med hela gänget.
Lite mer skidåkning, och mer lapande av sol på icecamp på Glaciären.
So far So good! :-)

Resan tillbaka till hotellet blev ju en mer spännande historia.
Det är sjukt många som vill åka dessa bussar hem. Det står på en skylt framme i bussen "41 sittplatser och 50 ståplatser". Jag kan säga att det är betydligt Fler än så som TRYCKS in i bussarna som är ungefär lika stora som Små stadsbussar.
Det är slagsmål för att ta sig in i bussarna..vuxna människor är värre än ungdomar JAG LOVAR!!
Vi tog rygg på Danske guiden som pressade sig in och tillsammans med svenska guiden försökte de hålla undan folk och bana väg åt oss svenskar som de har hand om..meen de gick ju sådär. Jag och A tog oss in iaf.
Och när vi skulle rulla iväg så var det ett riktigt j***a (ursäkta språket) stolpskott som bände upp bakdörren (innifrån) och släppte in sina kompisar (som det egentligen inte fanns plats för).
Detta resulterade i att det tog ett bra tag för chauffören att lyckas stänga dörrarna pga att det blev nåt kajk med luften till bromsarna och dörrarna på bussen.
Han fick stanna flera gånger pga detta..var tvungen att bygga upp lite lufttryck.
..spännande bussresa..
Det funkar ju som så att bromsarna på lastbil och buss funkar i ett luftsystem. Om det blir nåt fel på luften till bromsarna så låser dom sig och det går ju så klart inte att köra..en väldigt smart säkerhetsgrej må jag ju säga.
Så vid för lågt lufttryck går det inte att köra.
..jag har själv tagit CE körkort å bromsar och sånt ingår i teorin.. Så kag förklarar VÄLDIGT ENKELT och SNABBT hur det funkar, typ..

Har just varit inne i Zell am See och tittar på hoppuppvisning..med skidor alltså.
Alltså dom är ju helt galna..att dom lev!!

Nu blir det Go apelsin och sedan sova. Ska ladda batterierna för imorron bitti Ska vi hyra längdskidor och ge oss ut på ett träningspass. :-)

Ha en fortsatt strålande kväll!

Kramar..C

Här får ni bilder från dagen och kvällen.

Solig Glaciäråkning på Kitzsteinhorn i Kaprun.

Dagen började med väckarklockan
kl. 6.50
Vi ville vara i god tid för att hinna testa ett par åk innan det blev uppkört. Så vi gick ner och åt frukost kl.7
Kl.8 hämtade jag skidorna som jag lämnat in för att fixas lite vassare kanter..med andra ord, ja jag är nöjd med dessa skidor som jag fått nu. Så sjukt stor skillnad!!

Kl. 8.13 så klev vi på skidbussen mot Kaprun och Kitzsteinhorn.
..vi satt och stod som packade sillar..
Väl där så gick en gondol och en linbana upp på glaciären. Vi hoppa på, bytte gondol och åkte vidare upp. Vi bytte ännu en gång, denna gång till sittlift, och åkte upp. Och där uppe så uppenbarade sig backarna.
Efter en lång tid i färdmedel upp mot glaciären så skulle vi äntligen åka.
Och gissa om vi blev nöjda..Manchester.. Alltså, vi var såtidiga att det fortfarande fanns ytor som var totalt orörda av andra. Bara ränderna från pistmaskinen.

Vilken helt underbar dag!
Strålande sol, härlig skidåkning och milsvid utsikt!

Vi åkte några åk, sedan hittade vi solstolar..å där satte vi oss. :-)
Där satt vi LÄNGE!
Vi drack varm choklad, käkade gulaschsoppa, drack iste.. Mådde riktigt gott! :-)
Vi började se ut en rutt för att ta oss neröver igen, för min kropp är inte riktigt med mig.
Har ont i höften, som strålar ner över knät och underbenet. Skulle tro att det är dags för ett besök hos min älskade kiropraktor, A, när jag kommer hem. Får se hur många cm hon kan dra ut mig på vä sida denna gång :-/

Men vi hittade en rutt innehållande ett par lååånga åk för att ta oss neröver. Å vi va sjukt trötta i benen båda två när vi kom ner.. Mjölksyra, jo tack!!

Nu är det ju så att när vi kom ner så långt vi kunde med skidåkning så var vi tvungna att ta gondolen ner till botten, det finns inga backar som tar oss den sista biten ner.
Sedan blev det bussen tillbaka.

Så efter duschen så har vi nu slumrat en liten stund. Dags att börja klä på sig och se om vi hittar några andra Svenska hotellgäster att vara sociala med.. :-)

Middag från kl.18 sedan blir det en tripp in till Zell am See för lite partaj.

Hoppas ni har det bra hemma! Själv mår jag som en prinsessa!

Kram..C

Bjuder på lite bilder från Glaciären!

Ny dag, nya skidor, nya möjligheter.. Å Frukost!!

Gomorron!
Det blev tidig kväll igår, och tidig uppstigning idag..iaf med tanke på att det är semester.
Frukosten är intagen så vi är redo att kasta oss utför pisterna.

Frukosten är bra, lite väl kolhydrat- och kaloririk men jag överlever väl.
Den har Nästan allt man kan tänkas behöva..
Jag saknar dock dom kokta äggen..bra proteinkälla.
Och fiberhavregryns gröten. :-))

Meen inte klagar jag inte. :-)

Såå ha en bra dag hörrni, det ska vi.
Nu beger vi oss upp på rummet för att svida om och bege oss mot liftarna. Idag ska vi hänga på låset så vi får åka på parkettgolv, innan allt folk kommer och det blir uppkört.

Kramar..C

Schmittenhöhe, happy platte och glühwein!

Kategori: Allmänt

Fråga mig inte vad rubriken EGENTLIGEN betyder.. Men Schmittenhöhe är iaf ett skidområde, Happy platte är en bricka med öl, Flügl, Flying Hirsch och en Obstler.. Vad nu dom "drinkarna egentligen är för några..!?
Glühwein är nån varm drink/glögg som serveras i en mugg.

Ja, vi har det iaf bra.

Har varit till skiduthyrningen och bytt skidor, och stavar.. Det går ju inte att åka normalt när all kraft går åt till att "hålla igen" skidorna, eller med stavar som jag knappt når ner till backen med (liite överdrivet, men det kändes så).
Skidorna var för korta, för mjuka, hade för liten svängradie och dom var alldeles på tok för vassa. -dom var filad för hårt före och vi hade mjukt och uppåkt.
Dom högg och ville svänga mikro slalomsvängar utan att jag ville svänga överhuvudtaget..så som sagt, bara jobbigt att hålla emot och det blev andra skidor från skiduthyrningen.
Jag gick från "topskida" till "premiumskida", vilket tydligen ska vara det absolut bästa dom har..
Men han förstod inte mig när jag försökte förklara att jag inte var ute efter dom som svänger bäst, utan jag vill ha hårdare skidor med större svängradie. Jag förklarade att jag vill att dom ska svänga när jag "pressar" dom, inte innan.

..förstår NI vad jag menar??

Men vi får väl se..jag sa åxå att jag testar, och jag kommer tillbaka om jag inte är nöjd!!
Han i uthyrningen sa att jag mer än gärna fick komma tillbaka och byta till andra imorron.

Jag sa ju även att jag åker på racingskida (tävlingsskida) i vanliga fall, men det tror jag inte han uppfattade.

Imorron blir det åkning i självaste Zell am See-backarna, jag hoppas på bättre före och lite mindre folk som står i vägen för mig när jag åker.

Afterski har vi varit på.
God trerätters middag har avnjutits.
Nu slappas det på Hotellrummet.

Gott kaffe, trevlig miljö på hotellet, fint rum.

Kramar..Carro

En lång resdag är till ända!!

Kategori: Allmänt

En lång dag med resande avslutas nu med Bloggning på hotellrummet.
Kl.5 ringde klockan imorse.
Kl. 6.30 va vi på rull mot estockholmo.
Kl.13.30 hade vi checkat in bagaget
Kl. 15.45 skulle vi lyfta, men planet var försenat så klockan var nog närmare 16.15 innan vi lyfte.
Flygresan gick bra, varmt var det på planet och jag tror att flygvärdinnorna hade varit i luften ett X antal timmar och var lite less på jobbet, det såg så ut. Dom var ju trevliga, absolut. Men dom hade till och med lite svårt med det där "påklistrade" leendet.
..å jag förstår dom..

Dålig sikt medförde att transferresan blev lite utdragen..Men nu är vi här.
17 timmar efter väckarklockan väckte oss imorse.
Om det var värt det?? ..ja det återstår att se, men det tror jag alldeles säkert.
:-)

Jag hoppas på BRA skidor från skiduthyrningen imorron. Om jag INTE är nöjd så kommer jag komma tillbaka till uthyrningen och KRÄVA nya, bättre skidor..jag har Höga krav på utrustningen.

Pga att planet var litet så fick inte alla ta med sig sina skidor på resan, och vi var ju inte direkt bland dom första att boka, så hade vi inget annat val än att hyra skidpaket.
Och som gammal tävlingsåkare så vet jag Hur jag vill ha mina skidor. Ganska hårda och jag vill känna att jag kan pressa dom ganska hårt i svängarna om jag känner för det. ..å jag har Aldrig nånsin åkt på ett par "turistskidor" förut utan endast tävlingsskidor så jag har inte en aning om vad jag kan vänta mig.
Jag håller hoppet uppe om bra skidor..det ska bli roligt att få testa nåt annat än det jag är van vid, men som sagt..Krav på viss Standard har jag.

Nä..sovdags!!
Frukost kl.8 och pistvisning kl. 10.30 :-)
Gonatt på er hörrni och sov så gott!

Kramar..C

En bild på planet innan påstigning på Arlanda, och en bild på alper i tyskland från planet.

Now we are rollin'!!

Kategori: Allmänt

Hej då byn, grannar, föräldrar, vänner och djur!
Hello Österreich och Zell am see!!

En hel vecka ska ägnas åt att bara vara och skidåkning i österrikiska Alperna!
Vil bilar ner till stockholm, flyger till Innsbruck och sedan blir det transfer till byn Schuttsdorf där vi kommer bo i en veckas tid!

Packningen tog vi tag i ganska sent igår kväll.
Packningen började som en till synes Omöjlig uppgift. Jag menar, Max 15kg packning i väskan + 5kg handbagage.
När pjäxorna och hjälmen var packade så fanns endast 9kg kvar att packa.. :-/
I dessa 9kg ska allt övrigt ingå, så som täckbyxor, necessär, vanliga kläder..mm.
Men efter lite tankeverksamhet, diskussioner och teamwork så löste vi problemet och vi fick dessutom ett par kg till godo.. Där kan vi pressa ner den österrikiska Milka chokladen på hemvägen!! :-)

Jag har EN sak, ett löfte både till mig själv och till M, som jag Ska göra under denna vecka. Jag ska köra ett pass med höghöjdsträning med stakning på längdskidor. :-)
..Jag ska ju genomföra Halvvasan när jag kommer hem, redan på tisdagen är det dags. Måste ju göra Nåt iaf denna veckan!

En sak är jobbig med denna vecka!! Jag har haft mitt lilla Hjärta hos mig i en dryg vecka, men igår åkte han till sin pappa. Jag saknar honom redan och jag önskar han kunde följa med..men den tiden kommer så småningom.
..jag menar..kolla bara på goknulen så förstår ni!!

Jag kommer slänga in några inlägg under veckans gång.
..vågar du läsa dom?? :-))

Kramar..C

Här får du en bild på mitt lilla Hjärta och en bild på vädret som väntar på oss i Zell am See.

Plats i Halvvasan -Check!

Kategori: Träning och Hälsa

Å vilken kväll det var igår.
..både i positiv och lite strulig bemärkelse. Haha..ett gott skratt förlänger livet..
Styrkan hade deltagare med full fart..
Spinningen hade en gästinstruktör, vilket innebar att jag fick Vara Med på ett pass för en gångs skull! :-)
Lite strul med stereo och kablar och ingångar och utgångar.. Mm mm.. Men med lite tankeverksamhet och lite olika lösningar så fick vi till ljud..at last!!
Men vi skrattar åt det och vi spinnade på som aldrig förr! SÅ ROLIGT!! :-)

Ja då har jag fått ett startnummer i Halvvasan. 4,5mil ska nötas i spåret mot Mora 28/2 :-)
Detta blir alltså första etappen i Halvklassikern. Och detta innebär att uppladdningen inför nästa års stora utmaning, Helklassikern, är i full gång.
För att klara av hela klassikern, och inte vilja lägga mig ner å dö under loppen, behövs en hel del träning.
Åka nio mil klassisk längdåkning i vasaloppet, springa 3,2mil (är lite osäker på sträckan) i lidingöloppet, cykla 30mil i vätternrundan och simma 3km i Vansbrosimmet.
..mycket träning och hårt fokus är ett Måste för att detta ska funka.

Jag gillar ju utmaningar och jag älskar resultat så detta blir en perfekt morot för mig att hålla igång och utmana kroppen till nya, bättre resultat. :-))

Så ikväll blir vi bjuden på middag hos J och M..inte alls dumt.
Sedan tar jag och J och drar iväg en repa med ett, eller 11, varv i elljusspåret.
Nu ska nötas och pressas!!

En lunchprommis med lilla Hjärtat i vagnen i lite snömodd känns som en strålande idé. Härligt väder.

Vad hittar ni på en dag som denna?

Kramar..C

Jag bjuder på bilder från den härliga dagen i backen med lilla Hjärtat igår.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3246101/images/2012/pic_189676470.jpg" class="image">

Solig dag i backen!!

Kategori: Familjen

Goddag Goddag!!

Idag har vi strålande väder och jag och Axel är hemma och är lediga..
Vad hittar vi då på?? JOO, vi packar ryggsäcken med massor med fika, lastar in skidorna i bilen och drar iväg till slalombacken och tar en härlig dag i backen med skidåkning, bus och gofika!! :-) ..det gäller att passa på!!

Ja, så får det bli.

Ikväll är det träning på Hotellet
Rytmisk Styrke kl.18
Spinning kl. 19.30

Vi ses väl antingen där eller i backen hoppas jag..

Kram..C

Alla Hjärtans Dag!!

Kategori: Träning och Hälsa

Idag är det tisdag 14/2, eller även känt som Alla Hjärtans Dag, så kram på er alla!

Imorse blev det en tur på skidorna uppe på berget. Jag hade utlovat rekordtid, iaf för mig, på två varv..runt 1tim och 50min. MEEEN.. Okörda spår med En del nysnö i gjorde att det gick i stöpet! Vi fick spåra, vilket också då innebar att fästet inte riktigt var på topp :-/

Vissa sträckor kunde vi inte ens se spåret, så vi åkte på och följde skidorna helt enkelt.
Tanken var två varv och efter första varvet kan man tycka att det borde gå lättare när vi redan spårat, men vi nöjde oss med ett varv. J var sliten och jag var pigg i kroppen så jag tyckte det var mer rättvist idag än tidigare :-P
Det var tungt före och svårt att få fast skidorna..men kroppen va med mig.

Ikväll är vi bortbjudna på middag. Gott gott!!

Imorron ska jag ha mys med lilla Hjärtat och på kvällen är det dags för dubbelpass på Hotellet. :-)

Födelsedagskalas!!

Kategori: Familjen

Igår så fick de bli en slapp dag..lite trött!
Å igår fick jag supertrevligt besök som skulle komma på 3års kalaset idag.
Virre och Nova har busat med Axel idag medan jag varit inne och grejjat till kalaset.
Tack snälla Virre för hjälpen!
Så förmiddagen bjöd på ute-bus och korvgrillning på gården..underbart väder! :-)

Idag blev det födelsedagskalas..redan tre år gammal.. Jag fattar inte, vart har tiden tagit vägen??
Så 21.04 (om jag inte minns alldeles galet) för tre år sedan så lades han upp på mitt bröst och han va så overklig, så fin och så efterlängtad!!
Mitt älskade lilla hjärta är stor nu..tre år!!!
Axel slocknade direkt han lade sig i sängen..en utslagen hjälte!
Temat för dagens kalas har..såklart..varit Blixten McQueen.
..muggar, tallrikar, servetter, en del presenter och så klart tårtan!!
Så klart jag frågade Lotta om hon ville göra en Blixten-tårta, och hon ställde ju upp.
Super god, mättande och otroligt fin!!
Vi var över trettio personer på Axels kalas så det var fullt hus..folket fick försöka hitta sig en plats att sitta på.. men jag tycker det är trevligt. :-)

Så med korv- och sockerladdning inför spinningen och Styrkan så blev det till att koncentrera sig lite extra på uppgiften. Sockerladdning funkar inte så länge.. :-/

Vad har ni tränat idag då?

Kramar..C

Jag bjuder på en bild på Tårtan som Lotta gjorde!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3246101/images/2012/pic_189134373.jpg" class="image">

Sliten..

Kategori: Träning och Hälsa

I förrgår hade jag skrivit ett låångt inlägg som bara försvann, Puts väck!! Å när det blir så..då tryter mitt tålamod å de får vara!!

Men mitt tålamod har nu hämtat sig så jag gör ett nytt försök.

Inlägget gick ut på att jag, efter närmare 40 träningsdagar med ett antal dubbelpass (uppåt 50-55 pass), var sliten i kropp och knopp.

Vilodag igår och idag. Imorron blir det dubbelpass på Hotellet, och nästa träningsvecka är igång. Nästa vecka blir sista ruschen med träning inför Halvvasan, så Det blir ganska hård träning då.
Några pass i gymmet, på hotellet, på gympan och Några mil på skidor ska det bli.. :-)
..sedan bär det iväg till österrikiska Alperna och Sel am see.. :-)

Idag har det varit en tröttdag med lite stök inför morgondagens 3års kalas!! :-)

Kramar..C

Bjuder på gps bilden från senaste skidpasset på berget med J.

Puts väck!

Kategori: Träning och Hälsa

Ett jätte långt inlägg igår.. Puts väck!
Tappa motivationen till att skriva ett nytt??..ja!

Skidtur och hot hot hot!

Kategori: Träning och Hälsa

Ja igår blev det en fm tur på skidorna på berget. Det blev 2 varv, dvs 2,1 mil.
Å första varvet gick så Sjukt tungt.. Ja va riktigt slitetn i kroppen då.
När vi hade druckit lite vatten och lag på lite merfästvalla så drog vi iväg igen. Åå vad jag gruvade mig för varv 2, hade det inte varit för att J va med å drog med mig på ytterligare ett varv så hade jag åkt hem då.
Men varv nr 2 gick mycket lättare..Det tar tid att skrämma igång en sliten gammal kropp!
Perfekt väder och temp va de..härligt härligt!

Väl hemma så blev det lunch.
Sedan en välförtjänt dusch och nån timmes slapp för att ladda för kvällens aktivitet.
Vi var fem st som packade in oss i bilen för att åka till räddningstjänstens övningsfält strax utanför Östersund. Där skulle det bli årets obligatoriska varma rökdykning.
Lite teori, sedan in i brinnande kontainrar för att köra släckteknik och livräddning.

Det är roligt med rökdykning, iaf å öva..Å Såå himla nyttigt.
Sedan måste jag bara tillägga att min grupp är bästa gruppen. Lättsamma, roliga och snälla! :-) haha.

Idag blev det sovmorron, så skönt och välbehövligt för kroppen!
Nu blire frukost, lite städ och sedan ska jag försöka få till lite läsning innan jag hämtar hem mitt älskade lilla go <3 från dagis!
Å nu ska jag ha han hemma i 1 1/2 vecka!! :-)))

Ikväll äre pass på Hotellet.
18.00 Rytmisk styrke
19.30 Spinning
Välkommen!

Slänger in en bild på kartan från gpsen från skidåkningen igår.

Rock the Mountain!!

Gomorron!
Jag sitter här i mitt matrum med tända ljus och har virat filten runt mig, bara för att öka mysfaktorn, och har precis ätit upp min gröt!
Gröten bestod av Fiberhavregryn, linfrö, äggvita, prot.pulver, jordgubbar och kanel. Toppat med rivet äpple och lite kanel.
Vilken brakfrukost.. :-) Mummss!!
Det brinner i vedspisen, kaffet är klart och skidorna är preppade med ny fästvalla..ska bara fixa käk åt mina två lurviga bäbisar, sedan är det Bara J jag väntar på.
..vad ska vi göra då? Jo, vi ska ta ett morgonpass på skidor på berget. Å i ärlighetens namn så har inte kroppen riktigt vaknat än och jag är Inte laddad för detta.
Menmen..det är när sådana pass är gjorda som kroppen och knoppen mår riktigt bra efteråt. Det är mumma för psyket.

Igår var jag på skolan och va med på Ewas "gympa"pass.
Det kallas väl gympapass för att det är gymnastikföreningen som har det, men Ewa kör stationsträning med egen kroppsvikt och hantlar med inslag av kondition. Och lite E-fit på det. Man pressar sig själv, eller varandra om man går i par, på de olika stationerna så mycket man vill/kan/orkar.
M va där så som vanligt så parar vi tokar ihop oss. Och jag skiten ur varandra..vi hittar ofta jobbigare varianter på de olika övningarna och vi stressar varandra i tempo och utförande. ..med glimten i ögat så klart :-) Så jäkla kul.
Passet avslutas med en av Kajsas konditions-gympalåtar där vi springer så fort vi kan med höga knän i minst en tredjedel av låten. Så vi får upp pulsen ordentligt innan vi går hem.

Så för att sammanfatta och ge er en liten förståelse för att jag inte är taggad för skidor idag så;
Har jag Ont i vaderna idag.
Känningar i smalbenen.
Har jag Lite smått träningsvärk mellan skuldrorna.
Är jag trött i benen.

Men det är ju roligt! Och som sagt..kropp och knopp mår så bra efteråt!

Man rekommenderar ju 30min motion/fysisk aktivitet, så som promenad, löpning, cykling mm varje dag..så vad består dina 30min ut idag?
Få höra!!

Ha en underbar dag!
Kramar..C

Jag bjuder efter-bilden framifrån!! :-)

Före, efter, resultat!

Före- Efter- Resultat
Midja 85cm. 72cm. -13cm.
Höft. 108,5cm. 97cm. -10cm.
Vilopuls. 67 slag. 51slag. -16slag.
Vikt. 73,6kg. 68kg. -5,6kg.

Summa summarum efter 1månad;Nöjd!!
Och see for youre self..
Bjuder på bild på höft och midja!

Resultat!

Kategori: Träning och Hälsa

Ja, nu är ni flera som är nyfikna på resultat!! :-)
Ha..ni trodde ni skulle få mått nu., men ICKE! Imorron bitti tar jag vilopuls och mått.. Bilderna är tagna och inskickade!!
Jag bjuder på en före och efter bild på ryggen denna gång!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3246101/images/2012/pic_188020455.jpg" class="image">

I Love!!!

Kategori: Träning och Hälsa

Vilken grym motivations-brist jag har just nu!
Igår var jag supertaggad att köra ett stenhårt styrkepass med fyra tuffa cardio-instick i passet, 1 på löpband, 2 med tabataintervaller med burpees, och 1 rodd. Och sedan en slitsam promenix på bandet.
Tanken var att det skulle bli sista dagen med stenhårt slit, sedan skulle efter-bilderna tas och imorron måtten, vikt och vilopuls.
Efter denna dag så skulle jag återgå, till viss del, till "normal" träning..fast med liite mer fokus på att bygga muskler och bli riktigt Stark och Uthållig!

Meeen..motivationen försvann..bara puts väck!
Nä, jag kör nog lite egenkropps träning ikväll för att ta bilderna, så har jag det gjort..
Har ju tjuvmätt och tjuvvägt lite för mig själv, det gjorde jag dag 30. Så det ska bli intressant att se om det hänt något sedan den dagen.. :-)

Idag är det lite städning som står på schemat, varvat med kaffe under filten i soffan framför all möjlig skidåkning på tvn.
Och självklart eldas det för fullt här i huset.

Jag har några mål som jag ska uppnå det här året. Ett mål, som innehåller flera små delmål, är att jag ska genomföra Halvklassikern.
Jag ska springa Kälagåtte, 8km terränglöpning, på 40min.

I mitt lilla huvud så formas nu nya, spännande mål.
Dessa mål måste jag fundera en stund över innan ni får veta vad dessa innebär.

Jag vill så mycket, det gäller bara att finna den rätta motivationen för att orka behålla fokus och kunna genomföra allt jag vill.

Imorron blir det dubbelpass på Hotellet och på måndag tänker jag åka på Ewas styrkegympa. På tisdag blir det nog vila, på onsdag dubbelpass på Hotellet..sedan får vi se.. :-)

I Love These Cold days, and I Hate them too!

Trevlig läsning!

Kramar...C

:-)

Kategori: Träning och Hälsa

Slänger in en kanonfin bild, som jag tog igår, på alla gympaledare utom B-M, och jag.. Hur jag hamnade i denna bild vet jsg inte riktigt.. Men vilket gäng tjejer!! Dom är helt suveräna. Alltid goa å glada! :-)

Världens bästa!!!!

Kategori: Träning och Hälsa

Idag har det hänt massor! Både på Gott och på Ont!
Fick besök imorse av L som skulle följa med och ta en morgonprommis..eftersom jag har jour så kunde vi ju inte ta en prommis ute i den alldeles underbara, friska luften.. Nä, det skulle bli en promenix på bandet. Precis när jag skulle koppla in bandet så..självklart innan vi ens hunnit börja..blev vi tvungna att avbryta. Väl hemma igen så blev det käk å jag å L bestämde oss för att göra ett nytt försök. Å vi gick, båda två. Första gången som L provade att gå testet med larmställ på och Luftpaket på ryggen.. Å det gick ju galant. Skam den som ger sig! :-) Great job!
Min tur å jag har ett mål..nämligen att, så småningom klara den snabbaste banan..den som heltidsbrandmännen går som fystest. Min min tanke med denna promenad idag var att se hur långt jag orkar så jag vet vad jag har att slita med och hur långt jag har till mitt mål. Men hör å häpna!!! Jag fixade hela testet!! Så jäkla Coolt!! :-)
Å jag dog inte ens Helt!! :-)

På kvällen blev det ett svettigt och roligt Gympapass!! :-) Det är alldeles för sällan som jag kan gå på gympan, tyvärr!
Så med en bra dag bakom mig så ställer jag klockan på 3.30 för att kliva upp å lägga in ved, och går till sängs.

Jag avslutar med en bild, som jag tog efter gympan ikväll, på fyra av de fem otroligt duktiga ledare som sliter med oss på gympan..

Dom är nämligen Världens bästa!!

Kram på er!! :-)

Ännu en dag till ända!!

Kategori: Träning och Hälsa

Ja, som rubriken säger så är ännu en dag till ända.. En dag i träningens tecken!
Ett pass med Rytmisk styrke och ett pass med Spinning!! Great! Kanon duktiga deltagare, som vanligt! Jag blir så glad och inspirerad av dom! :-) TACK fina ni! :-)
..sedan höll jag inte på att ta mig därifrån pga en bil som inte gick att rubba nyckeln i tändningslåset.. Tack vare A så kom jag därifrån iaf. Med telefon konsultation av min kollega på RT samt som är bilmekaniker så fick jag tillsvidare diagnosen "måste förmodligen byta tändningslås". Å de kostar..??? Hmpf!! :-(
Ja, för de är ju klart att jag har jour åxå tillråga på allt. Tur de va lugnt på larmfronten under själva passen då iaf!
Men men.. Det löser sig alltid!! Med snälla och hjälpsamma personer runt omkring mig så går allt bra! Tack A! :-)

Dag 32 sedan jag hoppade på Ff. Jag ångrar inte en sekund att jag varit med!
Jag känner ny, som vanligt, att jag kunde gjort lite till.. Tankar på varför jag inte gjorde det där "lilla extra" dyker upp i huvudet.
Men va fan!! Jag har ju gjort de!! Nu är vi där igen.. Tänk att jag aldrig kan vara nöjd!! Men det är klart..det är ju det som driver mig vidare hela tiden.
Så jag får väl försöka se det som något positivt, att jag aldrig är nöjd alltså.

Jag har kört extra mage, liite extra på löpbandet, dubbelpass, tagit lite mer vikter..you name it! Så jag kan vara nöjd med min prestation!!
Ja visst, jag kommer köra några dagar till för liite bättre resultat. Trots allt så är det en tävling med fina priser till vinnaren så jag vill ju iaf ge mig själv en ärlig chans att bli finalist.
Jag har ju inte en aning om vad alla andra gjort för resultat, och det ska utses tio finalister av typ 900 deltagare så chansen att bli finalist är ju inte stor.. Men då har jag ju gjort det JAG kunnat och JAG kan vara nöjd med mig själv! Bra jobbat Carro!! Bara några dagar till nu! :-)