carax

Nervositet!

Kategori: Träning och Hälsa

I söndags så blev det ett dubbelpass på Hotellet.. Spinning och Rytmisk styrke.

Igår (måndag) blev det ett boxpass med M..det va sjukt länge sedan vi fick till ett boxpass nu, å det va riktigt roligt!
Vi höll till i deras garage å det gick hur bra som helst. Jag tycker att vi båda är i fin form när vi boxas..vi slår hårt och vi öser på med högt tempo å vi maler på i samma tempo och kraft i våra 2minutare..
Nånting ska vi hitta på för att ta det ett stag längre och utvecklas ett steg till.
Vi utökar tiden lite hela tiden på vissa saker för att det ska bli jobbigare, men det är svårt att komma på nåt bra..
Missuppfatta mig inte..vi blir trötta och skakis, men vi vill behöva kämpa lite till..känns som vi står lite stilla.

Nån som har tips på vad vi kan lägga in eller hur vi kan lägga upp det för att utveckla det lite till?

Vi är sugen på riktig sparring, men vi vill ha hjälp med det..kunskap och teknik. Lite lätt sparring kör vi redan idag..men om det skulle stå ett proffs och titta på så skulle dom förmodligen vika sig dubbel av skratt! :-)

Efter mitt boxpass med M så blev det lite photoshoot med Å igen..den här gången var det närbilder till hennes workshop som hon ska vara med på. Lite skoj är det allt..det är kul att se hur dom som är duktiga kan förändra färger och ljus i bilderna. ..lägga på flera bilder på varandra osv.

Hem å äta..blev ganska sen middag.
Försöka smälta maten, sedan på med löpardojorna å ut på ett löppass med J.
Mina trötta och sega ben behövde en ordentlig uppvärmning..sedan körde vi korta och snabba intervaller. Vi körde inte efter nå speciella tidsintervall, utan vi hittade "märken" som vi körde efter..
Ex maxfart mellan två lyktstolpar, sedan jogga lite tills vi kom till ex en infart, då blev det max fart i en lagom bit till ex nästa infart/lyktstolpe/postlåda.. Ja, vad vi nu hitta.
Det va jobbigt..å två intervaller va aldrig lika långa! :-)
..sånt gillar jag..överraska kroppen! :-)

Med riktigt trötta ben så blev det en del slött igår kväll.

Idag och imorron har jag vilodag. På torsdag ska jag springa Arlajoggen 10km i Ås. Är faktiskt Riktigt NERVÖS för det. 10km är långt på "tävling".
Mitt mål är att försöka springa på 50min.
Vi får la se hur de går!
Arlajoggen kör jag som uppladdning för "the big race" Kälagåtte 8km terräng på söndag. Då ska jag försöka springa på under 40min.
Kälagåtte är jag inte så bervös över..det känns så mkt kortare med 8km istället för 10km..psykiskt, jag vet!

..åå..nu tittade solen fram..Måste Ut!

Ha en bra dag och glöm inte att kommentera..å ge mig lite tips på frågan som jag ställde lite längre upp här.. :-)

Kramar..C

..en bild från torsdagens bravader..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: