carax

Vilken Heeeelg!!!

Kategori: Träning och Hälsa

Denna helg har varit helt fantastisk..samtidigt som det verkligen har varit blandade känslor!
En ond fot innan jag drog iväg gjorde att jag hade starka tvivel på hur det skulle funka..skulle jag klara av att vara med på NÅT över huvudtaget??
Men det gick hyfsat..jag kom igång, körde Sh'bam som första pass. Inte hela dock pga foten, men halva iaf :-)
..det fanns iaf hopp!

Det gick "bra" (jag är ju, som många känner till, rätt så tjurig så lite smärta står jag ut med)..ända tills jag gav mig på utförslöpning..jag va med på en uteklass, "pulslöpning", vi joggade utför å då va det kört!!
Jag tog mig tillbaka till Holiday, hittade igen en av de otroligt duktiga instruktörerna, Andreas.
Han var jätte snäll och trevlig och kollade på min fot och bland det första han såg va att min fot inte hade nån rörlighet..den va sjukt stel.
A -"inte så konstigt att du får ont, foten kan ju knappt röra sig, än mindre dämpa några rörelser då"..
Jaha...jag fick tips om att mjuka upp foten och träna upp rörligheten..
A -"har du andra problem, med ryggen eller nåt?"
Jag -njaa..mitt bäcken brukar kajka ihop ibland så min kiropraktor får fixa det..
A -"ja, jag förstår det..om du får till foten så kommer ditt bäcken må betydligt bättre"

Andreas tog tag i min andra fot..å då utbrast ett skratt..inte ett glädjeskratt, utan ett skratt som betydde mer "va fan..vad har du för fötter egentligen??"

Då va den foten en av dom slappaste fötterna som han någonsin sett.. Det kom typ 5 olika instruktörer (många av dom är pt) å kände på mina fötter..en tjej filmade min "daller-fot".
Jag fick tips om hur jag ska träna upp den åxå..
A -"du borde knappt kunna gå helt vanligt utan att du trampar snett å stukar dig"..

Det va dom två MEST OLIKA fötter som han sett på en och samma person...nånsin"


Tänk om det skulle finnas människor som han HÄR!!
Jag skulle leja honom direkt som min Pt, sjukgymnast, mentala coach..allt som han skulle ta på sig att hjälpa mig me!!
Helt underbart trevlig och hjälpsam och DUKTIG!!
Han har pluggat idrott, fysiologi, kost.. (jag vet inte allt han pluggat) i 15år!!
Här har ni hans hemsida..gå in å kika!
http://www.andreaspt.se">www.andreaspt.se

Alla dessa duktiga instruktörer och Pts på detta konvent är så snälla och ödmjuka..dom VILL verkligen förmedla känslor och budskap, dom vill att vi ska göra vårt bästa och dom gör allt för att vi ska plocka fram det där som gör att vi tar ut det sista..dom vill hjälpa till för att få oss att bli bättre!
Dom svarar på frågor, är med på kort, pratar och är glada..
Dom sätter ihop grymma klasser..

Ja, ni förstår att jag är nöjd med helgen va!!? :-))

Ser redan fram emot nästa års WorkoutÅre!
Ska kika lite vad BollnäsEss har att erbjuda åxå..det är i oktober :-)

Nu är det ny vecka så..Hej hopp!

Kramar..C

Bjuder på lite bilder från helgen..
Jag tillsammans med Jessica Clarén.
Instruktörerna på ett pulsbaserat spinningpass med pulstavlan bakom dom.
Jag å M.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: