carax

Dålig uppdatering!! Skärpning!!

Kategori: Allmänt

Nu har det varit lite dåligt med uppdateringar sedan vi började vår resa neröver i lördags. Det finn anledningar till det.
Resan ner gick bra. Vi kom till Kapellskär, vi (jag) lastade av skotaren vid färjan, sedan åkte vi vidare. J körde alla sina timmar som han fick köra, i sträck, sedan var det upp till mig att ta oss uppöver landet igen och hem.
Vi åkte via mina gamla "hemtrakter", Borlänge, och hämtade upp en traktor som vi skulle ta med oss hem.
För några år sedan så bodde jag i Borlänge där jag gick på alpina skidhögskolan. Sedan jag flyttade därifrån så har jag inte varit där.
Det var såå kul att se stället igen, även om vi bara åkte igenom. Jag fick flashbacks å fina minnen kom tillbaka till mig. :-)
Jag bodde där i två år och lärde känna en tjej, som blev en kär vän, som jag fortfarande har sporadisk kontakt med via Facebook.
Jag ville väldigt gärna träffa henne å surra lite över en fikarast iaf, men hon var tyvärr inte hemma just då :-(
Vi måste träffas snart J, och jag vill träffa dina barn som blivit så stora nu!

Vi åkte till Falun för att få oss lite kaffe hos S och K ("chefens" syster och hennes sambo). Och vi fick kaffetermosen påfylld! :-)

Via Gävle åkte vi vidare hemåt. Precis när vi tyckte att "det här går ju otroligt smidigt" (så ska man inte säga) så började strulet..
Bromsarna börja låg på på vagnen..när vi titta så var det klart att det var en luftslang..! Kul!! För vi ville ju inte alls bara ta oss hem!!! :-/
Så det blev ett X antal timmar längre resa än planerat!
När jag väl kommit hem å lade mig för att sova (typ 26tim efter resans start) så vakna jag efter en timme och var as trött, men kunde inte somna om. Äh då va det lika bra att kliva upp å slänga sig i duschen för att vakna till, å sedan ta lastbilen å åka å lasta av traktorn på Bil och Gummi.
..å jag lyckades trycka på rätt knappar å fälla ner ramperna å sänka släpet helt själv. :-)
Det kanske var det som var "slutprovet" för att få börja köra själv..!? :-)

Åkte till garaget med lastbilen å parkera, å äntligen va "arbetspasset" över. :-)

På kvällen (igår,söndag) så var det dags för pass på Hotellet. Spinning å Styrke!
Jag va inte direkt taggad för det. Ingen sömn på 1 1/2 dygn, mkt kaffe och lite halvdåligt med käk å vatten va väl inte den optimala uppladdningen!!
Men det gick..jag tog mig igenom båda passen med bravur (med tanke på förutsättningarna).
Å mina deltagare gjorde det, som vanligt, otroligt bra!! Jag har bästa deltagarna i världen :-)

Imorse hade jag ställt klockan för att åka till Sundsvall å sätta mig på körskolan..busskortet here I come!
Men med ett segt huvud som utvecklades till huvudvärk så bestämde jag mig för att stanna hemma å sova!
Efter sömn idag, å några huvudvärkstabletter, så har det gett resultat..jag är pigg nu!! :-))

Nä nu ska jag få nåt i magen tror jag..jag är inte hungrig, men jag måste väl.

Kramar..C

Vem vinner?? Hahaha!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: