carax

Händelserika dagar!

Kategori: Allmänt

Jaha!! Idag är det Onsdag å jag ligger i sängen och läser "morgontidningarna" (=en drös med bloggar som jag följer).
Å jag har sovit som en stock inat!

Igår klev jag upp kl. 3.15 och blev upphämtad kl.4 av J.
Vi drog ut på en lastbilstur.
Vi åkte till Kälarne där vi skulle hämta upp lastbilen.

Å det började med att det läckte i en bromsklocka å hjulen låste sig på vagnen, vilket innebar att vi inte kunde åka iväg när vi skulle.
Jaja, vi kom iväg till slut.. Vi åkte å lastade en skogsmaskin och körde den dit den skulle, men då strulade den där luften till bromsarna igen å det resulterade i brända bromsar å punka!!
Jahapp..iväg å byta däck.
J tycker det är lite surt att det bara strulat båga gångerna jag varit med, men jag tycker det är jättebra! Hur ska jag annars lära mig lite fix och trix ifall det händer saker när jag är ute å kör själv??
Sedan iväg å lasta en skördare.
Vi körde in fel väg å det va ju synd att vi tog in där för den vägen va skitstygg.. Riktigt dålig.
Sedan, när vi väl hittade fram, så körde jag med full last i skogarna för första gången! :-)
Skoj!!
Min bror, Andreas, som arbetar med att köra lastbil och har gjort det i flera år..ringde igår å va sjukt Avis!! Hehe!

När jag kom hem igår runt mitt på dan (vid 13 kanske) så blev det ett överkroppspass i styrkelokalen :-) Nice!
Sedan blev det ett boxpass med M igår kväll!! Å vi körde gärnet..så jäkla kul när vi två kör å vi kan bara ösa gärnet..även om vi missar lite eller det blir fel sågör det inget..dom smällarna tar vi och vi öser bara på! Tar ingen hänsyn till någon annan än oss själva! :-)

Så igår kväll var jag lite trött i luvan efter en hellång dag med massor av roliga å spännande händelser!

Nä, nu må jag studsa upp å ge vovvsingarna käk å få i mig frukost själv åxå..
Sedan bär det iväg till Brandstationen för att hämta brandbilen ååka på dagis å hälsa på..barnen kommer att bli överlyckliga när dom får klättra in å ut i brandbilen :-)

Tack bästa J för den lärorika och händelserika dagen igår!!
Vi skrattar ju en del åxå!! :-)

Kramar...C

En "byta punktering-bild" och
En bild på en av skogsmaskinerna som jag trailade igår.. :-)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3246101/images/2012/pic_196859770.jpg" class="image">

Kommentarer


Kommentera inlägget här: