carax

Partaj!

Kategori: Allmänt

Idag är det Påskafton och det betyder att det är partaj på Hotellet ikväll.
Å gissa vem som ska jobba i baren.. Jajjemen, Moi!!
Jag tycker det är roligt att jobba i baren, samtidigt som det är stressigt! Gå på toaletten, det hinns inte riktigt med!
Det blir många timmar, och folk tänker inte på det. Jag börjar jobba kl.19 ikväll och ska ställa iordning i baren så det finns två kassaspparater, is, citron, ett bra system för spriten och för dricksglasen så vi kan jobba smidigt och alla som jobbar i baren kan arbeta utan att vi krockar med varandra. Ja, huvva. Det är lite plock och pusslande.
Efter stängning så ska det städas, överallt. Det är ju ett hotell så när det dukas upp för frukost så ska det inte märkas att det varit fest där.
Jag skulle tro att jag får sluta kl.5 imorron bitti kanske..
Jag gruvar mig lite redan, för där vid kl. tre-fyra så brukar orken vara slut å vi gnäller lite och vill bara hem. Men som sagt..vi har roligt åxå. Så länge gästerna sköter sig.

Det kanske är dags att kliva upp snart..upp och äta frukost och titta om det är finväder ute.
Idag blir det ett pass med distanslöpning eller intervaller (det beror på jouren) och ett överkroppspass..jag genomförde aldrig gårdagens styrkepass, så jag tar det idag istället.
:-)

Kramar..C

Japp..finväder idag!! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: