carax

En lång resdag är till ända!!

Kategori: Allmänt

En lång dag med resande avslutas nu med Bloggning på hotellrummet.
Kl.5 ringde klockan imorse.
Kl. 6.30 va vi på rull mot estockholmo.
Kl.13.30 hade vi checkat in bagaget
Kl. 15.45 skulle vi lyfta, men planet var försenat så klockan var nog närmare 16.15 innan vi lyfte.
Flygresan gick bra, varmt var det på planet och jag tror att flygvärdinnorna hade varit i luften ett X antal timmar och var lite less på jobbet, det såg så ut. Dom var ju trevliga, absolut. Men dom hade till och med lite svårt med det där "påklistrade" leendet.
..å jag förstår dom..

Dålig sikt medförde att transferresan blev lite utdragen..Men nu är vi här.
17 timmar efter väckarklockan väckte oss imorse.
Om det var värt det?? ..ja det återstår att se, men det tror jag alldeles säkert.
:-)

Jag hoppas på BRA skidor från skiduthyrningen imorron. Om jag INTE är nöjd så kommer jag komma tillbaka till uthyrningen och KRÄVA nya, bättre skidor..jag har Höga krav på utrustningen.

Pga att planet var litet så fick inte alla ta med sig sina skidor på resan, och vi var ju inte direkt bland dom första att boka, så hade vi inget annat val än att hyra skidpaket.
Och som gammal tävlingsåkare så vet jag Hur jag vill ha mina skidor. Ganska hårda och jag vill känna att jag kan pressa dom ganska hårt i svängarna om jag känner för det. ..å jag har Aldrig nånsin åkt på ett par "turistskidor" förut utan endast tävlingsskidor så jag har inte en aning om vad jag kan vänta mig.
Jag håller hoppet uppe om bra skidor..det ska bli roligt att få testa nåt annat än det jag är van vid, men som sagt..Krav på viss Standard har jag.

Nä..sovdags!!
Frukost kl.8 och pistvisning kl. 10.30 :-)
Gonatt på er hörrni och sov så gott!

Kramar..C

En bild på planet innan påstigning på Arlanda, och en bild på alper i tyskland från planet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: