carax

Rock the Mountain!!

Kategori: Träning och Hälsa

Gomorron!
Jag sitter här i mitt matrum med tända ljus och har virat filten runt mig, bara för att öka mysfaktorn, och har precis ätit upp min gröt!
Gröten bestod av Fiberhavregryn, linfrö, äggvita, prot.pulver, jordgubbar och kanel. Toppat med rivet äpple och lite kanel.
Vilken brakfrukost.. :-) Mummss!!
Det brinner i vedspisen, kaffet är klart och skidorna är preppade med ny fästvalla..ska bara fixa käk åt mina två lurviga bäbisar, sedan är det Bara J jag väntar på.
..vad ska vi göra då? Jo, vi ska ta ett morgonpass på skidor på berget. Å i ärlighetens namn så har inte kroppen riktigt vaknat än och jag är Inte laddad för detta.
Menmen..det är när sådana pass är gjorda som kroppen och knoppen mår riktigt bra efteråt. Det är mumma för psyket.

Igår var jag på skolan och va med på Ewas "gympa"pass.
Det kallas väl gympapass för att det är gymnastikföreningen som har det, men Ewa kör stationsträning med egen kroppsvikt och hantlar med inslag av kondition. Och lite E-fit på det. Man pressar sig själv, eller varandra om man går i par, på de olika stationerna så mycket man vill/kan/orkar.
M va där så som vanligt så parar vi tokar ihop oss. Och jag skiten ur varandra..vi hittar ofta jobbigare varianter på de olika övningarna och vi stressar varandra i tempo och utförande. ..med glimten i ögat så klart :-) Så jäkla kul.
Passet avslutas med en av Kajsas konditions-gympalåtar där vi springer så fort vi kan med höga knän i minst en tredjedel av låten. Så vi får upp pulsen ordentligt innan vi går hem.

Så för att sammanfatta och ge er en liten förståelse för att jag inte är taggad för skidor idag så;
Har jag Ont i vaderna idag.
Känningar i smalbenen.
Har jag Lite smått träningsvärk mellan skuldrorna.
Är jag trött i benen.

Men det är ju roligt! Och som sagt..kropp och knopp mår så bra efteråt!

Man rekommenderar ju 30min motion/fysisk aktivitet, så som promenad, löpning, cykling mm varje dag..så vad består dina 30min ut idag?
Få höra!!

Ha en underbar dag!
Kramar..C


Jag bjuder efter-bilden framifrån!! :-)

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Men guud va du ær duktig Carro! Fan va du har legat i! Super bra kæmpat! :) Så kul, ønskar jag också hade lite motivation! :) Kram på dig snygging!

    2012-02-12 | 23:07:49
  • Suss säger:

    Men jäklar vilka armar Carro =) Riktig bodybuilder du ;)

    2012-02-13 | 08:37:58

Kommentera inlägget här: