carax

Schmittenhöhe, happy platte och glühwein!

Kategori: Allmänt

Fråga mig inte vad rubriken EGENTLIGEN betyder.. Men Schmittenhöhe är iaf ett skidområde, Happy platte är en bricka med öl, Flügl, Flying Hirsch och en Obstler.. Vad nu dom "drinkarna egentligen är för några..!?
Glühwein är nån varm drink/glögg som serveras i en mugg.

Ja, vi har det iaf bra.

Har varit till skiduthyrningen och bytt skidor, och stavar.. Det går ju inte att åka normalt när all kraft går åt till att "hålla igen" skidorna, eller med stavar som jag knappt når ner till backen med (liite överdrivet, men det kändes så).
Skidorna var för korta, för mjuka, hade för liten svängradie och dom var alldeles på tok för vassa. -dom var filad för hårt före och vi hade mjukt och uppåkt.
Dom högg och ville svänga mikro slalomsvängar utan att jag ville svänga överhuvudtaget..så som sagt, bara jobbigt att hålla emot och det blev andra skidor från skiduthyrningen.
Jag gick från "topskida" till "premiumskida", vilket tydligen ska vara det absolut bästa dom har..
Men han förstod inte mig när jag försökte förklara att jag inte var ute efter dom som svänger bäst, utan jag vill ha hårdare skidor med större svängradie. Jag förklarade att jag vill att dom ska svänga när jag "pressar" dom, inte innan.

..förstår NI vad jag menar??

Men vi får väl se..jag sa åxå att jag testar, och jag kommer tillbaka om jag inte är nöjd!!
Han i uthyrningen sa att jag mer än gärna fick komma tillbaka och byta till andra imorron.

Jag sa ju även att jag åker på racingskida (tävlingsskida) i vanliga fall, men det tror jag inte han uppfattade.

Imorron blir det åkning i självaste Zell am See-backarna, jag hoppas på bättre före och lite mindre folk som står i vägen för mig när jag åker.

Afterski har vi varit på.
God trerätters middag har avnjutits.
Nu slappas det på Hotellrummet.

Gott kaffe, trevlig miljö på hotellet, fint rum.

Kramar..Carro

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: