carax

Skidtur och hot hot hot!

Kategori: Träning och Hälsa

Ja igår blev det en fm tur på skidorna på berget. Det blev 2 varv, dvs 2,1 mil.
Å första varvet gick så Sjukt tungt.. Ja va riktigt slitetn i kroppen då.
När vi hade druckit lite vatten och lag på lite merfästvalla så drog vi iväg igen. Åå vad jag gruvade mig för varv 2, hade det inte varit för att J va med å drog med mig på ytterligare ett varv så hade jag åkt hem då.
Men varv nr 2 gick mycket lättare..Det tar tid att skrämma igång en sliten gammal kropp!
Perfekt väder och temp va de..härligt härligt!



Väl hemma så blev det lunch.
Sedan en välförtjänt dusch och nån timmes slapp för att ladda för kvällens aktivitet.
Vi var fem st som packade in oss i bilen för att åka till räddningstjänstens övningsfält strax utanför Östersund. Där skulle det bli årets obligatoriska varma rökdykning.
Lite teori, sedan in i brinnande kontainrar för att köra släckteknik och livräddning.

Det är roligt med rökdykning, iaf å öva..Å Såå himla nyttigt.
Sedan måste jag bara tillägga att min grupp är bästa gruppen. Lättsamma, roliga och snälla! :-) haha.

Idag blev det sovmorron, så skönt och välbehövligt för kroppen!
Nu blire frukost, lite städ och sedan ska jag försöka få till lite läsning innan jag hämtar hem mitt älskade lilla go <3 från dagis!
Å nu ska jag ha han hemma i 1 1/2 vecka!! :-)))

Ikväll äre pass på Hotellet.
18.00 Rytmisk styrke
19.30 Spinning
Välkommen!

Slänger in en bild på kartan från gpsen från skidåkningen igår.

Kramar..C

Kommentarer


Kommentera inlägget här: