carax

Solig Glaciäråkning på Kitzsteinhorn i Kaprun.

Kategori: Allmänt

Dagen började med väckarklockan
kl. 6.50
Vi ville vara i god tid för att hinna testa ett par åk innan det blev uppkört. Så vi gick ner och åt frukost kl.7
Kl.8 hämtade jag skidorna som jag lämnat in för att fixas lite vassare kanter..med andra ord, ja jag är nöjd med dessa skidor som jag fått nu. Så sjukt stor skillnad!!

Kl. 8.13 så klev vi på skidbussen mot Kaprun och Kitzsteinhorn.
..vi satt och stod som packade sillar..
Väl där så gick en gondol och en linbana upp på glaciären. Vi hoppa på, bytte gondol och åkte vidare upp. Vi bytte ännu en gång, denna gång till sittlift, och åkte upp. Och där uppe så uppenbarade sig backarna.
Efter en lång tid i färdmedel upp mot glaciären så skulle vi äntligen åka.
Och gissa om vi blev nöjda..Manchester.. Alltså, vi var såtidiga att det fortfarande fanns ytor som var totalt orörda av andra. Bara ränderna från pistmaskinen.

Vilken helt underbar dag!
Strålande sol, härlig skidåkning och milsvid utsikt!

Vi åkte några åk, sedan hittade vi solstolar..å där satte vi oss. :-)
Där satt vi LÄNGE!
Vi drack varm choklad, käkade gulaschsoppa, drack iste.. Mådde riktigt gott! :-)
Vi började se ut en rutt för att ta oss neröver igen, för min kropp är inte riktigt med mig.
Har ont i höften, som strålar ner över knät och underbenet. Skulle tro att det är dags för ett besök hos min älskade kiropraktor, A, när jag kommer hem. Får se hur många cm hon kan dra ut mig på vä sida denna gång :-/

Men vi hittade en rutt innehållande ett par lååånga åk för att ta oss neröver. Å vi va sjukt trötta i benen båda två när vi kom ner.. Mjölksyra, jo tack!!

Nu är det ju så att när vi kom ner så långt vi kunde med skidåkning så var vi tvungna att ta gondolen ner till botten, det finns inga backar som tar oss den sista biten ner.
Sedan blev det bussen tillbaka.

Så efter duschen så har vi nu slumrat en liten stund. Dags att börja klä på sig och se om vi hittar några andra Svenska hotellgäster att vara sociala med.. :-)

Middag från kl.18 sedan blir det en tripp in till Zell am See för lite partaj.

Hoppas ni har det bra hemma! Själv mår jag som en prinsessa!

Kram..C

Bjuder på lite bilder från Glaciären!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: