carax

FF Dag 31!

Kategori: Träning och Hälsa

Innan jag sammanfattar månaden så berättar jag lite om gårdagen.
..började med sovmorron :-)
Gofrukost bestående av fil, musli, bär, kanel, äggvitor mmm. Och kaffe med L. Fick till en rätt ok lunch faktiskt bestående av tonfisksallad med ägg, broccoli, sparris...ja, mm. mm.

Ff passet igår blev ett tungt pass där jag lastade på extra vikter å kände mig stark. Jag trodde själv att jag skulle vara sliten från söndagens TRE pass, men icke.. Jag va STARK! Å då menar jag inte stark som 100kg i benböj eller 80kg i bänkpress utan stark utifrån mina egna mått å förutsättningar.. :-)

Igår va de ju måndag å "min" A-grupp har jour denna vecka (ja, ännu en vecka med jour..på fem veckor har jag haft fyra).
Så igår hade vi övning. Vi körde slangutlägg. Ja, det är en sån grej som alla brandmän ska kunna i ryggmärgen å det är INTE svårt, så just därför behöver vi köra de ibland. Sedan fick vi besök av ambulansen..å de är alltid lika roligt för dom är så duktiga å glada och trevliga jämt :-))
En promenix på bandet med paketen på ryggen fick avsluta Min övningskväll..å de gick BRA..över förväntan! :-)
Väl hemma så fick de bli en stunds filmtittning. :)

Idag är dag 31 i Fitness Fighten.
Jag kommer ihåg när jag satt där hos grannen på nyårsafton..vi åt god mat, trerätters. Förrätten bestod av räkcocktail, varmrätten rådjurssadel med potatisgratäng, efterrätten va en suverän tårta. Kvällen gick, det plockades fram snacks. Jag hade jour så jag va ju iaf nykter :-)
Klockan slog tolv och vi skålade. Sedan va det tvärslut på allt vad onyttigheter innebär.
Mina tankar var; Jaha, nu är det en månad som jag ska säga "nej tack" "nej jag ska hem och äta" "nej jag har redan ätit" "jag är hemskt ledsen, men nu måste jag åka hem och äta"..
Haha..vad var man orolig för egentligen?? Det har ju gått bra.

Å se här vad jag hunnit med..
Tränat varje dag, utom en.
Kört ganska många dubbelpass..å nåt trippelpass åxå.
Varit till Storhogna å åkt skidor en hel helg.
Tagit morgonprommisar dom få dagar jag inte haft jour.
Svurit åt "skitövningar" på gymmet..detta för att det varit jobbiga övningar, inte dåliga "haha".

Ärligt talat så trodde jag inte att jag skulle härda ut denna månad. Jag trodde jag skulle bli less, trött och omotiverad redan efter någon vecka.
Men jag har stått ut, kämpat på, både tvingat mig själv och gått taggad till gymmet.
Nu tror ni säkert att ni ska få se resultat här på bloggen, eller att ni ska få lite försmak på de..
Men Icke!! Ni får vänta. :-)
Man kör Fitness Fighten i en månad, sedan har man en vecka på sig att skicka in mått och bilder. Så jag kör ju så klart några extra dagar inte jag kollar resultaten :-) ..jag lämnar inget åt slumpen :-)
På fredag, eller lördag, så får ni läsa om hur det gått. :-)

Nä, nu blir det till att tentaplugga lite, sedan blir det lunch å ett FF pass. Ikväll blir det även nån timma i spåret med J. :-)

Vad gör ni idag?

Ha en strålande tisdag.
Kramar..C

Kan man göra annat än att sakna denna grabb!! Mitt älskade lilla hjärta! <3

Kommentarer

  • ewa säger:

    Gårdagens pass fick jag lämna över till Annette- bra att hon finns!

    Kände av en. ev kommande snorperiod. Huvudvärk (mkt ovanligt) Lääänge sen sist.

    Men det brukar snabbt gå över så på onsdag blir det herrträning.

    Kör på nu!

    2012-01-31 | 12:03:23
  • M. säger:

    Så du ha lega i kvinna, man blir ju as taggad av att läsa din blogg! Härligt kämpat :)

    2012-02-01 | 17:29:15
    Bloggadress: http://monkisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: