carax

Mätning, vägning, scanning, lunch och Häxblandning!!

Kategori: Träning och Hälsa

Idag är det dag 19 i Fitnessfighten å de är HELT SJUKT vad fort tiden går!!
Jag kan ärligt säga att jag inte haft en enda vilodag sedan jag började denna utmaning för 19 dagar sedan.. Å jag trodde jag skulle känna mig sjukt sliten och omotiverad bara efter någon vecka.. Visst har jag haft dagar då det tagit emot.. Men då har jag ryckt upp mig själv och tagit min färdigpackade bag å dragit iväg till gymmet för att trotsa mina egna tankar om att "jag orkar inte, jag vill inte, det kanske är bäst att vila när jag känner mig så trött". Men när jag kommit till gymmet så har jag upptäckt att det har inte varit tröttheten som talat, utan latmasken. "lägg dig på ett äpple så kryper den ut".
Idag va J hit å vi körde en scanning, mätning och vägning.. Eftersom jag inte är hemma imorron då det egentligen är dags.. Å jag kan säga att.. Det tar sig..
-4,7kg, -9,5cm runt midjan på 19dagar!! En klapp på axeln åt mig själv!! :-)))

Igår va det dags för rytmisk styrke och sedan spinning på Hotellet. Å shit vilka gäng vi har som tränar.. Jag sticker ut hakan å säger att det måste vara några av dom mest slitstarka å tacksamma deltagare i denna del av vårt avlånga land.. (jag har ju inga belägg för påståendet, mer än att JAG SER hur dom sliter och går därifrån leende).

Ikväll drar jag iväg på något som jag börjar bli lite smått nervös över.. Längdläger med en längdtokig norska..M. VAD Har JAG GETT MIG IN PÅ??? ..haha.. Det blir nog bra, jag behöver de för i slutet av feb så nalkas första etappen i halvklassikern..halvvasan.. :-)

Jag har dock lite bekymmer..
Skidorna är inte riktigt iordninggjorda, saknas lite tejp.
Mina pjäxor har gått sönder, har fått låna ett par av snälla H.
Jag vet inte HUR jag ska få i mig all mat.. Idag äter jag 1500kcal/dag å jag har svårt att få i mig allt.. Med hjälp av ff grundare å tränare Jarkko så har jag fått ett kostprogram för helgen där jag ska äta 2200kcal.. Hur ska jag få i mig allt det???
OCH jag har börjat få känning av en förkylning lagom till helgen, så typiskt. Å eftersom det är 1500kcal som gäller å inget socker så sitter jag nu med en MINDRE god häxblandning gjord på grönt citruste, pressad vitlök, citron, örtte och kanel. Den hade kunnat vara god med en aning mindre vitlök men nu ska jag hålla mig frisk å ingen kommer ihåg en fegis.. :-)
Lunchen bestående av kyckling, kräftstjärtar, broccoli, champinjoner, sparris, tomater, limekesella och färsk tomatpasta är snart intagen och jag laddar för en träff med J på gymmet.

Men hörrni, detta inlägg blev långt. Men ha en super bra dag å tala gärna om för mig vad DU har för mål, Om du har något mål!!

Ni får en bild på oss tjejer som åkte Kortvasan förra vintern..lite uppladdning inför årets åkning!! :-)
Kram C.

Kommentarer

  • ewa säger:

    Bra jobbat! Det är fantastiskt vilken motivation att ha den här FF att tänka på när det börjar kännas trögt i kroppen.

    Efter 8 av 10 dag. med hårdkörning hade jag ont överallt imorse. Men då vet man att det "tar".

    Och träningen ikväll missar jag inte.

    Syns lätt att du gått ner mkt i vikt!!

    2012-01-19 | 13:34:03
    Bloggadress: http://ewahjonet.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Heja heja! Va du är duktig! Önskar jag kunde komma igång som du! Meeen, du har ju fördelen att inte jobba :S MEN, på tisdag ska jag upp kl 5 och vara på gymmet kl 5.30 för styrketräning!! Ska bli kul att se om jag håller ut längre än 2 dagar! Ska tänka på dig. Kram!

    2012-01-19 | 16:15:46
  • Virre säger:

    GO GIRL!!! Sjukt imponerad av dej!!

    Jag har faktiskt oxå tränat lite sen nyår =) Har varit iväg på Friskis 3 gånger =) hahahahaha

    Idag va jag på ett skivstångspass, ljuvligt =)



    Ha en underbar helg. Kram

    2012-01-19 | 22:03:50
    Bloggadress: http://lusegris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: