carax

Intervaller!

Kategori: Allmänt

Idag blev det ett pass med löpintervaller. Var och hämtade lilla ❤ på dagis, sedan åkte jag på brandstationen å mötte upp J för ett pass med intervaller på löpbandet.
1 kilometers intervaller!
Det bränner gött åt flåset de.

Bestäm vad du har för mål att springa distans i för tempo. Ställ in löpbandet på en kilometertid i min/km som ligger strax under den tiden.
Ex. Jag har en tävling som jag ska springa. Det är 8km terräng. Jag vill springa den tävlingen på under 40min (har ett vad med N på det), det blir strax under 5min/km. Då springer jag intervallerna i ett tempo på 4.30 eller 4.45 om jag springer ute (försöker hålla det så länge jag orkar). När jag springer på löpband så kör jag lite fortare.
Spring i en kilometer, och vila i 3min. Eftersom vi var två så vilade vi medans den andra sprang, så vi varvade hela tiden.

Det är jobbiga intervaller, men ack så effektiva!!
:-)

Har även spånat vidare på ett litet framtidsmission som jag haft i sikte länge nu..men nu ska det bli av!

Mår lagomt gött nu..tränad, duschad, ätit kvällsproteinet och ligger i en alldeles nyligen renbäddad säng!

Kramar...C

Hahaha..en rolig bild på M när vi storstädade brandstationen. Tänk vad vi hitta för gammalt skrot! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: