carax

Räcker inte till! En tanke!

Kategori: Allmänt

Känslan av att inte riktigt räcka till.. Den känslan känner vi väl alla igen. Den dyker upp hos mig lite nu och då.
Vi vill ofta göra sp mycket..
Träffa vänner, skaffa en utbildning, jobba, vara ledig, fiska, grilla, åka skoter och fyrhjuling, åka skidor, busa och umgås med sonen. Å jag har ju ett intresse som jag gärna prioriterar att ägna mycket tid åt...både på gott och på ont. Nämligen träning..träning i alla dess former är såå roligt!
Och jag älskar att hjälpa andra människor att finna glädjen i att motionera.
Jag älskar att motivera och inspirera till att hitta den individuella människans väg till god hälsa.
Alla människor tycker inte om och klarar inte av alla sorters träning och motion, och det måste respekteras.
Alla individer har olika förutsättningar, träningsbakgrund och livserfarenheter.
Jag tycker det är så roligt att vi har så mycket olika att välja på här i lilla Hammarstrand och byarna runt omkring. Och ALLA kan vara med!
Vi har ju då förstås Spinning och Rytmisk styrke på Hotellet 2 dagar/vecka. Gymnastikföreningen har pass med olika teman/inriktningar 3 dagar/vecka..Styrkegympa, Herrgympa och ett mer dansinspirerat gympapass. Det körs box i Ammer 1 dag/vecka.
Det är åtminstone 3 (vad jag vet) olika yogainstruktörer som håller pass med olika inriktningar.
I Bispgården körs det Rytmisk Styrke 2 pass/vecka.
Vi har Hammarstrand Atletklubb (Hak) som har ett bra utrustat gym på Gamla kullstaskolan.

Alltså, förstår ni!! Vilken variation! :-)
Å alla instruktörer är såå duktiga, motiverande och glada över att få dela med sig av sina kunskaper!
Alla är så duktiga på att berömma och förklara.
Jag stortrivs på gympapassen, boxpassen och passen på Hotellet just för att alla..vältränade och nybörjare, stora och små, unga och gamla..kan vara med och träna sida vid sida. Alla sliter med sina förutsättningar! :-)

Det är så roligt att få höra att man gjort något bra, även som instruktör, på ett pass. Vi lägger ner mycket fritid för att bygga pass, hitta musik, annonsera, planera och utbilda oss..samt att träna själva för att hålla oss i form för att ge deltagarna det mesta vi kan!

Vi tappar också motivation och viljan i att träna lite nu och då, så vi försöker hitta nya utmaningar som gör oss motiverade att göra vårt jobb så bra vi kan..Just för att det är så roligt att se folks vilja att utvecklas och att bli bättre och få ett hälsosammare liv.
Vi vill räcka till åt alla andra så vi prioriterar ofta bort oss själva..

En liten tanke bara!!

Och jag vill även lägga in ett STORT TACK!!!! till mina och Ms deltagare igår på passen på Hotellet! Ni gör det verkligen värt mödan!
Tack Tack Tack!!
Grymt bra jobbat, som vanligt!
:-)

Kramar...C

Kommentarer

  • ewa säger:

    Mkt bra inlägg! Tack för det!

    2012-04-06 | 16:57:48

Kommentera inlägget här: