carax

Snabbt uppvaknande!

Kategori: Allmänt

Gomorron på er allesammans!
..eller god och god..min morgon började inte på bästa sätt!

Jag har sovit lite halvt oroligt inatt och vaknat några ggr..å kl.6 hör jaglite små-duns och lite större duns. Jag känner igen dom där återkommande dunsen så jag FLÖG upp ur sängen och springer ner. Jag sjasar upp Zimba på övervåningen och stänger av mot köket och upp för trappen. Sedan är det bara å vänta..vänta på att Affe ska få kontakt med omvärlden och börja känna igen sig igen.
..Affe har fått ytterliggare ett epilepsi-anfall!
Jag mår Så Dåligt över hans anfall.
Å att det ska fortsätta att komma anfall så tätt, även fast han går på medicin :-(
Nä, det blir ytterliggare ett samtal till veterinären imorron. Den här gången ska dom få öka dosen på medicinen lite till..

Om vi går över på det lite mer roliga och trevliga då..
Igår blev en nästintill heldag ute i det fina vädret. Ååå vad jag trivdes..äkta kvalitetstid med mitt underbara älskade lilla ❤ :-)
Vi tog å packade Axels två ryggsäckar med gofika, packade in oss i skoterpulkan och drog iväg och kollade in Skoterweekend på Hotellet.
Grannarna P och I va med också så grabbarna fick busa med varandra..
Två grabbar blev trötta så fick begav oss hemåt. Väl hemma så blev det, efter ett telefonsamtal, en tur på skotern till Fisksjön. Jag bäddade ner trött-grabben i pulkan och vi drog iväg..han somna å sov så gott i den guppande och gungande skoterpulkan.. :-)
Det blev grillning,bus å surr i Fisksjön..å jag snusa lite bäbis!! :-)
Klockan va nånstans vi 18.45 eller nåt innan vi började rulla hemåt igen.
Som sagt, en dag med KVALITETSTID!!
ME LIKE!! :-)

Idag är en fullspäckad dag.
Det är söndag så då måste jag lämna ifrån mig mitt lilla ❤ som åker till sin pappa idag :-(
Jag vill inte lämna ifrån mig honom. Jag vill ha honom här hos mig för alltid!!
Men först så skajag ha ett styrkepass nu kl.9 på hotellet.

Sedan, i em, har vi träff för vår lilla "utmaning".
..vi följer några deltagare under ett antal veckor och mäter, väger, scannar, gör ett lättare konditionstest.
Vi surrar runt träning och kost, och vi ger små tips och råd för vad individen kan tänka på, och Hur denne bör äta för att nå SITT mål.
Vi är tre st som alla har erfarenheter och verktyg för att få individen att lyckas, 2 kostcoacher och 1 träningscoach.
..men det viktigaste av allt i dessa sammankomster är att de, med hjälp av scanningen på kroppen, lär känna sin kropp och vad den behöver för att reagera på ett visst sätt.
Jag vill poängtera att det är INTE någon Pt-verksamhet vi försöker bedriva, utan det är coaching och peppning.
Om du är intresserad av att veta mer om vad vi gör och vad detta innebär..du kanske rentav vill hänga på..
ta kontakt med mig så berättar jag gärna mer.
Mitt telefonnummer finna så Hotell Hammarstrands hemsida, klicka på Hälsocenter.

Ikväll är det ett spinningpass och ytterliggare ett styrkepass på schemat..
Så jag har som sagt fullt upp idag.

Ha en bra dag och ta å gå ut i solen som redan är uppe.. :-)

Kramar..C

 

Kommentarer

  • Virre säger:

    Hungriga rymdhundar :-P Hoppas ni kommer till rätta med Affes anfall.

    2012-03-09 | 00:23:22
    Bloggadress: http://lusegris.blogspot.com

Kommentera inlägget här: