carax

Looong time ago!

Kategori: Träning och Hälsa

Har egentligen inga ursäkter till detta blogguppehåll..har helt enkelt inte kommit mig för att blogga!

Vad har hänt sedan sist då..?
..massor å ingenting!

Jag har tränat lite av varje.. Igår och i förrgår (torsdag och fredag) var jag iväg på ett litet äventyr, i mina ögon va det de iaf.. :-)
Det var jobbigt..fysiskt. Jag har fått tagit ut mig bra..men det var roligt samtidigt.
"Äventyret" gick bra och nu hoppas jag på det bästa. Jag återkommer Om vad det är och vad "domen" blir när jag fått svar.


Gjorde årets obligatoriska fystest på brandstationen i måndags..vi går på ett löpband i en viss hastighet och med viss lutning (grundkravet är 4,5km/h på 8graders lutning i 6min. Vi går totalt i 8min).
Med brinnande mjölksyra INNAN testet pga den intensiva träning som mina ben blivit utsatt för under flera dagar före, så gick det ändå bra. Fick upp pulsen en del men Det va så klart inga problem..

Idag tänkte jag ta jätte lätt jogg och låta ben och resten av kropp ta igen sig.
Det blev 8km terränglöpning..jag va helt säker på att mina ben skulle vara jätte tunga, men Icke. Jag blev riktigt förvånad..
Visst..dom va inte så lätta att det spritter i dom, men inte katastrofalt tunga heller.. :-)

Så nu börjar jag bli laddad..på torsdag blir det Arlajoggen 10km som Trångsvikens if arrangerar.
Jag siktar på 50min.
Arlajoggen springer jag som uppladdning inför söndagens "stora" lopp.. Nämligen Kälagåtte.
Där har jag ett vad med Nisse!
Nisse!! Du ska få så mycket spö så du kommer bli skylldig mig flera middagar!! Hahahahahaha!!!!

Hej hopp!
Hoppas ni har det bra!!

Kramar..C

Kommentarer


Kommentera inlägget här: