carax

Tjohoooo!!

Kategori: Allmänt

Go morron!

Händer det nåt just nu..??
Näe..det är ganska stiltje just nu.
Tränar, äter, sover, jobbar..ungefär så..
Igår morse va jag och en till från räddningstjänsten till ett Dagis på byn och lät barnen titta i brandbilen. Vi va till andra dagiset vår förra jourvecka så nu har barnen från båda dagis fått kolla in brandbilen.
Dom tycker det är så spännande, dom har tusen frågor om allt möjligt i brandbilen.

Senare under dan så fick vi besök till brandstationen av ett gäng sjätteklassare.
Å om dom små barnen hade tusen frågor om brandbilen, så hade dom här tusen och en frågor om ALLT!
Det är roligt.
Vi gick runt och jag visade det mesta i bilen. En liten åktur bjöd vi åxå på.
Vi tittade på massa andra grejjor inne på stationen åxå.

Sedan tog jag och blåste av ett Intervallpass utomhus. Jag tog rundan vid stationen som går ner längs älvkanten och som avslutas med en backe upp mot stationen..i den backen är lite lössand så helt enkelt är det inte.
Det tog Grymt bra å jag blev riktigt trött.

Kvällen innehöll jobb på Hotellet. Det gick bra..första gången som jag har städning av köket under mitt egna ansvar. Jag får väl höra idag om jag skötte mitt jobb eller inte. :-)

Nä nu nånting i magen, sedan nåt träningspass av nåt slag, jag tror att jag kör ett styrkepass med Tabataintervaller för överkroppen.
Tabataintervaller innebär att man jobbar hårt i 20sek och vilar i 10sek 8ggr sedan vila lite å kör igen.
Dessa intervaller kan man köra med ren kondition (löpning, cykling, burpees mm) om man vill, eller så kan man köra styrkeintervaller.
Jag kommer köra armhävningar, smala armhävningar, en variant av planka, rodd, burpees, dips, flyes.
Det kommer räcka gott och väl!!
Nä hörrni ha en bra dag.
Jag måste komma iväg snart å köra mina intervaller så jag hinner vila lite innan det är dags för jobb ikväll igen.

Kramar..C

En bild från sista Fotograferingen.
Bilden tagen av Åsa Lind Chong.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: